זה אפשרי: להציב מטרות ולעמוד בהן

המאמר שיגרום לכם להתאהב בהצבת מטרות

למרות כל מה שאמרו לנו על מטרות, כל עוד לא הבנו את העיקרון של המטרה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו שוב ושוב "לא עומדים בהבטחה שלנו לעצמנו"

בעולם האימון מעודדים אותנו להציב מטרות, ומחברים ביניהן לבין הבסיס להצלחה והגשמה.

מכיוון שעבורי הגדרת מטרה הייתה חוויה לא נעימה, החלטתי לכתוב לאנשים שהצבת המטרות זה לא שלב אינטואיטיבי עבורם.

בעבר,  לא הצלחתי להגשים  את המטרה שהצבתי לעצמי, פעם אחרי פעם. ונחשו מה – זה הוריד אותי למטה וגרם לי לשנוא לעבוד מול מטרות. אבל עם הזמן, שהבנתי את העיקרון שעומד מאחורי הצבת מטרות, ופתאום החוויה שלי בעולם השתנתה.

הבנתי שהצבת מטרות היא למעשה כלי מדידה להתקדמות האישית ולכן, המטרה צריכה להיות ממוקדת ומדידה.

אני מאמין שאם  תדעו את הדרך הנכונה להגדיר מטרה עם אבני הדרך להשיג אותה, תוכלו להגשים את המטרות שלכם ללא קושי ועם חוויה חיובית.

חלומות נועדו להגשמה – מחלום למטרה

איך נכון להפוך חלום למטרה ראויה ברת הגשמה? לפני שנצלול לנושא בואו נענה על שאלה אחרת.

למה מטרה? לקום ליום חופש ולא לעשות כלום, מתאים לזמן קצר. לאורך זמן אנחנו חייבים סיבה לקום בשבילו, וטעם לחיים.

רגע. יש עוד משהו לעשות לפני הגדרת המטרה

אנחנו כבר יודעים שמטרה זה דבר חשוב וחיוני. ובכל זאת חשוב לעצור לפני שרצים להגדיר את המטרה שלנו.

מאיפה אנחנו מתחילים את הדרך שלנו. ניקח כמטפורה להמחשה מכשיר ניווט, הדבר הראשון שהמכשיר עושה זה קליטת לוויין למיקום הנוכחי המדויק, ומתחיל להנחות לנו את הדרך. בחזרה לנושא שלנו, לזרוק מטרה בלי להכיר את היכולות שלנו, ובלי להכיר את נקודת המוצא שלנו, זה משאלה או חלום.

מטרה צריכה להיות משהו שניתן למדוד בצורה אמפירית ומוחשית.

כמה דוגמאות להמחשה:

לרצות לרדת במשקל זאת מטרה שאין לנו דרך למדוד, לרצות לרדת חמישה קילו זאת מטרה מדידה. לרצות חיים טובים יותר זאת לא מטרה מדידה, לרצות לצאת לחופש פעמיים בשנה זאת מטרה מדידה. לרצות הרבה כסף זאת לא מטרה מדידה, לרצות להרוויח 25,000 שקל בחודש זאת מטרה מדידה. לרצות זרימה בכתיבה זאת לא מטרה מדידה, לרצות לכתוב מאמר מלא תוך 48 שעות זאת כבר מטרה מדידה.

יעדים ומטרות ומה שביניהם

אנחנו מגדירים מה המטרה שלנו, הגדרנו שאנחנו רוצים להגיע למאמר מלא תוך 48 שעות. מעולה. איך זה יקרה? אנחנו יודעים שזה לא יקרה מעצמו. ולכן אנחנו נגדיר את היעדים, שהם יהיו אבני הדרך שלנו להגיע למטרה. יש לנו שבעה יעדים שיהיו אבני הדרך לתוצאה המיוחלת  מאמר מהודק ויפה.

היעד הראשון יהיה, נושאים שעליהם נכתוב. היעד השני יהיה, מחקר על הנושאים שהחלטנו להכניס למאמר. היעד השלישי יהיה, כתיבת הסעיפים של המאמר, ולפתח אותם. היעד הרביעי יהיה לכתוב את ההקדמה למאמר. היעד החמישי יהיה סיכום למאמר. היעד השישי יהיה, הידוק המאמר שיהיה לנו רצף קריאה. היעד השביעי יהיה, לכתוב כותרת וכותרת משנה.

הופ… הנה השגנו את המטרה ויש לנו מאמר מלא.

לדמיין זה ברכה

כדי להצליח אנחנו צריכים לדמיין את ההצלחה. תחשבו על זה רגע, כל פעולה קטנה שאתם עושים, צריך לעבור את הדמיון כי אתם מדמיינים מה יקרה ורק אז ניגשים לבצע.

קחו את הזמן לעכל את זה.

כדי לעזור,  קל יותר להבין את זה בדברים קטנים, מה שנקרא כסף קטן. תחשבו על הפעולות הקטנות שאתם עושים ביום יום כמו לדוגמה להכין כוס שתיה חמה, אתם רואים את השתיה החמה שאתם עומדים להכין עכשיו. זה כבר נשמע יותר הגיוני. נכון? עכשיו יהיה קל יותר להבין את זה גם בגדול יותר.

כדי להצליח בכל תחום שהוא, אני צריך לדעת לדמיין את זה. ולחזק את הדמיון על ידי העמקה בדמיון, וממש להרגיש את ההצלחה שאנחנו שואפים אליה ולפרק לפרטי פרטים את מה שאנחנו מדמיינים כדי להוריד את זה כמה שיותר ממשאלה לחלום בעל סיכויים גבוהים מאוד להתגשם.

סוד ההצלחה

להעצים ולחגוג את הניצחונות הקטנים בדרך אין ספור מחקרים מוכיחים לנו שכדי להצליח באמת אנחנו צריכים להעריך את ההישגים שלנו עד כה.

ביהדות אנחנו מונחים להעריך כל פעולה ופעולה שאנחנו עושים, ועל כל פעולה הכי קטנה שאנחנו עושים לכבודו של הבורא אנחנו נתוגמל על כך.

זה סוד ההצלחה להעריך את הדרך ואת ההישגים הקטנים. אם הסל של הערך העצמי שלנו לא יתוחזק ויתמלא בצורה רציפה, הסיכויים להצליח כמעט אפסיים.

למדנו על חשיבות הצבת מטרה, חשוב שהמטרה תהיה מספרית ומדידה. אני מזמין אתכם כבר להציב מטרה מספרית שיראה לכם את כיוון ההתקדמות. כמובן שאני משאיר אתכם עם נקודות שאפשר לעקוב אחריהן.

  • לדמיין את החלום ולפרק את זה ממש כדי שנוכל לחוות את הדמיון באופן מוחשי.
  • בחזרה לעולם העשייה, מה נקודת הפתיחה שלנו ברגע זה.
  • נגדיר את החלום למטרה שלנו.
  • ננסח את המטרה בצורה מדידה מוחשית.
  • משם נבנה את אבני הדרך ליעדים שלנו.
  • הכי חשוב לא לוותר על חגיגת הניצחונות בכל אבני הדרך שעברנו והגשמנו.